skip to Main Content
Prats-de-Cadi

Dificultat: fàcil
Desnivell: 300 metres aprox.
Durada: 2 hores 30 minuts
Distància: 7 Km
Senyalització: si

Aproximació en cotxe

Partim de la població de Martinet, es pren una carretera asfaltada que porta a Estana, on deixarem el vehicle. Seguint cap al sud el carrer principal del poble, cal deixar a mà dreta els antics safareigs en direcció al Cadí.

Després de 15 min. de caminar s’arriba al coll de Pallers (1500 m, 0,7 km). Es deixa un camí a la dreta i es continua recte cap al Cadí seguint els indicadors.

Trobarem un encreuament de camins. Cal seguir recte i no prendre cap dels caminets laterals que porten als camps fins que s’arriba a una petita pujada. Es remunta la serra de Mataplana una mica decantats a llevant.

Als 40 min. s’és als Graus de Riclà (1630 m, 1,8 km), un altre collet en el mateix llom pel qual s’està pujant. Es continua ascendint, però ara decantats a ponent.Als 60 min. s’arriba al coll de Reineres

Després d’1 h i 15min s’arriba al coll Roig (1780 m, 2,8 km) podem veure Estana ja allunyat, penjat damunt la vall. El trajecte torna a decantar-se a llevant, amb el Cadí a la dreta, fins al final.

1h 30 min.  Ja s’és al prat de Cadí (1825 m, 3,8 km), el prat és l’estat final de la colonització de la morrena glacial que es va formar durant la darrera glaciació.

Davant, al sud, hi ha la canal del Cristall, que dóna accés als cims del Cadí, flanquejada per les impressionants roca de l’Ordiguer, a la dreta, i roca Verda, a l’esquerra.

Si caminem 10 min. més en aquesta direcció sud, s’arriba a la font del Pi (1860 m, 4,1 km), dita així perquè ha crescut un pi a sobre de manera que sembla nodrir-la. Per la font travessa un camí que, d’est a oest, recorre tot el Cadí prop de la cota 1900 m.

El camí de retorn és el mateix i la durada és d’1 h.

Aquesta ruta es ombrívola i alta el que la fà ideal en dies molt calorosos i assoleiats. Us recomenem calçat adecuat, roba d’abric per si de cas, menjar i aigua. Cal tenir en compte també que ens trobem en un Parc Natural, i per tant, cal extremar les mesures de netedat i respecte.

Prats-de-Cadi-
Restaurant Cal Baste

MAPA TOPOGRÀFIC

Ruta Pprats de Cadi

Et recomanem

Pluvinet

Cuina del Pirineu Carrer del Segre, 13D, 25724 Martinet Tel. 973 51 54 91

Bar Restaurant Cal Basté

Menjars casolans Paller amb lliteres, capacitat per 60 persones   Tel. 973 51 53 45 608 749 539 C/ Major , s/n · ESTANA