skip to Main Content

Durada: 5h 50min
Distància: 13,9 Km
Aproximació en cotxe Ribes de Freser,

Aquesta ruta és un viatge a la història minera de la Vall de Ribes i als nuclis que van créixer al voltant d’aquestes explotacions. Visitarem 4 de les mines més representatives de la vall.

Ruta circular des de Ribes de Freser, on iniciarem la pujada a l’oratori de Sant Cristòfol, encreuament R122, fins al collet de Segura, encreuament R120. En aquest punt travessarem el filat per seguir pujant fins a la cruïlla de senders, des d’on prendrem a l’esquerra i seguirem les marques grogues per arribar, còmodament, primer a la mina Can Paloca i, posteriorment, a la carretera de Ventolà. Farem un tram per carretera, fins que haguem travessat el poble de Ventolà RF10, i després de les darreres cases girarem a la dreta per començar un llarg tram planer per un camí còmode, fins que trobem el sender a la dreta, encreuament RF9 torrent de la Fernanda, que ens portarà a la mina Fernanda. Seguirem en descens i arribarem a la cruïlla de la mina del Torrent de les Fites RF8, on farem un curt tram d’anada i tornada per visitar-la (uns 10 minuts).

Tornats, seguirem baixant durant uns 40 minuts abans d’arribar a Batet, on trobarem l’encreuament RF7 Can Baldric, seguirem direcció a Ribes de Freser i arribem a Batet R119. Sortirem del poble per la carretera d’accés per agafar un trencall a la dreta que ens portarà a la mina Possons i, posteriorment, al collet de Segura R120, des d’on desfarem el tram inicial fins a Ribes de Freser.

Et recomanem

Rutes a cavalls

Rutes amb cavalls lliures Tel. 608 02 04 02 Instagram

Ve de gust

MENJAR PER EMPORTAR · CUINA TRADICIONAL A LA TEVA TAULA De la terra al plat Plats casolans i tradicionals de la cuina catalana elaborats amb productes frescos i de proximitat, amb segells de qualitat, garantia ecològica i d’excel·lència. Receptes pròpies,…

Hotel Rural El Resguard dels Vents

A l’Hotel-Spa Resguard dels Vents, situat a 1.000 metres d’altitud, s’hi respira la tranquil·litat i el silenci dels prats i boscos que l’envolten. La seva privilegiada ubicació permet gaudir d’unes magnífiques vistes de la Vall de Ribes. Un innovador espai,…

Hotel Restaurant Sant Antoni

Benvinguts al  Hotel Sant Antoni Us volem presentar el nou hotel de Ribes de Freser. Un petit i modern hotel inaugurat l’agost de 2013 i situat al municipi de Ribes de Freser, als peus de les muntanyes de la Vall…

Forn Robiró

Amb un compromís ferm amb l’artesania, una aposta clara pel pa de qualitat i per l’elaboració pròpia. Creiem amb l’esforç diari i constant, que dona als nostres productes el valor necessari per fer que ens sentim orgullosos d’ells, i de…

Hotel Restaurant els Caçadors

Un hotel amb encant a la falda de la Vall de Núria Hotel ecològic de muntanya situat a Ribes de Freser, als peus del Pirineu català, que sorprèn per la seva equilibrada combinació entre tradició i avantguarda, a una hora…