skip to Main Content

Desnivell: 450 m. D+
Durada: 2 hores 30 minuts
Distància: 5,79 Km.

La vista del Comanegra és important per estar situat ben bé davant del Canigó. És la vista de la Mare de Déu del Mont, però més a prop. Per la seva part el Puig de les Bruixes té un encant especial per la seva forma punxeguda, que es veu des de Castellfollit de la Roca.
El camí va directe al Puig de les Bruixes i després fa la carena fins arribar al Comanegra.

Aproximació en cotxe
Passat uns 2 km de Rocabruna veiem un trencall a l’esquerra. Cal enfilar-nos i seguir per questa pista. Fàcilment identificable, hi ha un gran dipòsit a la dreta. Seguim per la pista forestal durant 8 Km. fins a la Bassa de Monars on aparquem el cotxe.

Descripció de l’itinerari:
Sortiu del final de la pista de les basses de Monars (1.239m). Un camí PR està marcat pel camí de baix. Està bes fressat per les vaques. El camí és a nivell, passant per davant un abeurador, fins arribar al peu de Puig de les Bruixes. Deixeu el camí per enfilar el coll que es veu fins arribar al Portell de l’antic(1.308m) i al Puig de les Bruixes(1.393m) des d’on gaudireu d’una bona vista sobre el Vallespir, i sobre l’alta Garrotxa. Sota mateix hi ha Monars, amb Sant Valentí, Ma de l’Om, i més enllà, Meians.

Seguiu ara direcció Puig de Comanegra fent tota la carena. Primer de tot el camí està marcat blau i verd. En un pla, el camí es deriva. En lloc de seguir el que baixa és millor fer la carena que ens portarà a la arresta mateixa del Comanegra. La vessant nord és marcada pel bosc de faig. La vessant sud conté boscos de roures i herba que aprofiten les pastures de vaques. L’aresta del Comanegra(1.561m) puja fort al principi per anar suavitzant-se a poc a poc. Podreu gaudir una vista espectaculars de les muntanyes. Per baixar, ho podeu fer directament sobre la pista, cercant el millors llocs per passar.

Comanegra-i-Puig-de-les-bruixes_ripolles_senderismo

Et recomanem

Mas Can Cibat

Allotjaments Rurals La masia de Can Cibat està situada a Rocabruna, un petit nucli rural que es troba a 10 km de Camprodon i 7km de Beget, enmig d’un paratge de gran bellesa. La casa, del segle XVIII, es troba…